Hur har mitt 2009 sett ut?

Januari
Började inte bra alls . Bråkade med älsklingen på nyår så vi började det nya året med att vara sura på varandra och det slutade med att vi tog en liten paus. Men vi blev ju såklart tillsammans igen .
Gick ju då också i skolan men i januari så har man ju lov så hade jullov, som jag spenaderade med vännerna och så började jag och alexandra på ett jobb som gick ut på att baka semlor, vi hade det riktigt roligt tillsammans, dock jobbade vi med världens torrbollar . Sämsta jobbet ever asså .
De "sparkade oss" , men de kom bara på massa ursäkter för de hade typ inte råd att ha alla anställda eller nått sådant, men vi gav oss inte vilket slutade med att de fick lägga ner hela företaget, mohaha in your faces fuckers .
Vart ännu ett bråk med pojkvännen, tänker inte gå in på detaljer men denna tid var riktigt svår för mig . Men hade stöd från mina bästaste vänner <3
Något mer som hände, jo syrran och hennes pojkvän flyttade till sin lägenhet de har idag, så hjälpte till lite där .

Februari

En svår månad då det för det mesta var problem med pojkvännen .
Gick då och då och pratade med en kurator . Men fick mest stöd av vännerna, guldvärt!
Det gick fram och tillbaka med pojkvännen, kände mig sjukt deprimerad och var allmänt deppig.
Skolan gick väl sådär, var mest hemma från skolan haha x) Men jag gymmade rätt så mycket, vilket var skönt då men tappar lätt lusten -.-
Några dagar innan alla hjärtans dag så vart jag och älsklingen tillsammans igen efter en hel del bråk, tjaffs och pauser och firade alla hjärtans dag igen tillsammans, underbart <3
Men också så föddes min systerson på alla hjärtans dag så på kvällen så ringde jag jennie för att höra hur det var med henne, hon sade att det gjorde "fittigt ont"  och det var det värsta hon varit med om, haha . Men det gulligaste var när hon sade "Hallå jag ligger med din lilla systerson i famnen" , åh :)


Mina utbrott mot urinvägsinfektion bröt ut och hade det 1000 tusen gånger .
Vart mer problem med pojkvännen, vilket var jobbigt, var både arg och ledsen .
Redan nu i februari så planerade jag och tjejerna semester, alexandra sade sin sköna kommentar " Jag kommer bli så full att jag kommer drukna i havet"
Men det var även nu jag fick problem med att äta, åt knappt någonting, men det var ingenting jag valde men mådde bara illa .
Men fick reda på varför ...

Mars
Den månaden då jag fick intresset för tatueringar , ville göra hur många som helst men ville bestämma mig för en först lix haha . Men det vart aldrig av x) Har för mig att jag och Alexandra åkte till House of Pain och frågade om kostnader osv, vilket var ett jävla skämt asså, snacka om överpris ...
Mars var också den månad då jag tappade bort mig själv totalt, vart helt psyko, schizo och vet inte vad jag gjorde.
Hade ju fortfarande problem med pojkvännen, vet inte om vi var tillsammans eller inte, paus hade vi nog . Men på vår 2 års dag var vi tillsammans. För en gångs skull så var allting bra igen, vi hade det mysigt, vi gick ut och käkade, myste massa och bara var med varandra .
Denna månad var det mycket pluggande, hade projekt och massa inlämningar, usch och fy .
Det var typ det för denna månad .

April
Äntligen vår och värme!
I skolan så besökte vi polismuseet , haha hade riktigt roligt .


Vi började filma till vårat projekt i skolan och vi hade så jävla roligt , haha .
Fick hem min studentklänning


Mellan pojkvännen var det bra, äntligen typ!
Sedan gick vi ut med älsklingens kompisar, timmy osv en kväll :) hade riktigt roligt, en galen kväll!
Vart bråk mellan en kille och älsklingen och det roliga var att älsklingen skulle putta in mig i bilen för att typ "skydda mig" men bildörren var ju inte öppen så flög rakt in i bilen haha .
Vi firade dessutom 2 år och 1 månad <3 men tyvärr så vart det problem med pojkvännen igen så mådde dåligt igen -.- Gick in i väggen reljält och bara gav upp allt .
Jag försökte få det bra men det gick inte så bra, men tillslut så!
Fick urinvägsinfektion igen . Gick till läkaren som inte kunde någonting, men fick medicin iallafall så det gick över .
Inget bra slut för denna månad

Maj
Började inte bra, började med urinvägsinfektion .
Men det var bra mellan älsklingen och mig :) han var så gullig som kom mitt i natten och hämtade mig, hände många gånger <3
Denna månad hade skolan sin studentskiva och vi hade roligt som fan :) älsklingen var med vilket var hur gulligt som helst! Han hamnade nästan i bråk haha, alltid x) men vi hade det roligt och på hemvägen hade vi det ännu roligare , gråår.
Min data kraschade så alla mina skoluppgifter, sparade filer , bilder osv försvann och det fanns ingenting man kunde göra -.- så fick skriva om allting, vilket inte var det lättaste, hann tyvärr inte med allt ...
Jag lekte hemmafru åt älsklingen då hans familj åkte till Turkiet i två veckor, vi hade det så mysigt :)
Lagade god mat och bakade en massa mockarutor, mumma!
Bakade scones för första gången och de vart fan skit goda, lite smuliga bara men äsch då ;P
Fick tillbaka urinvägsinfektion besvären . Men fick nu en läkare som faktiskt tyckte det var konstigt att jag fått det så ofta så fick en kur på 3 månader, vilket hjälpte .
Denise fyllde 19!
Lille-Po (alexander) hade dop, vilket var mysigt :) efter det åkte jag till Tanto till tjejerna för att fira Denise och hade en mysigt picknik i solen och massa dricka :)

Juni
Fick tillbaka min data!
Hade sista dagen i skolan då jag lämnade tillbaka min urgamla skoldator som var typ helt sönder x) haha .
Tog studenten!


Efter det hade jag det bara chill, väntade på att mami och papi skulle komma hem från Grekland då jag skulle jobba med pappa.
Fick ännu mer problem och bråk med pojkvännen, denna gång var det riktigt jobbigt då vi redan haft så mycket skit innan . Slutade med att det tog slut . Vart jätte deprimerad.
Började jobba med papi vilket var riktigt chill :)
Michael jackson dog .
Jag och alexandra tatuerade oss! Så jävla najs!


Määärta fyller år :)

Juli
Jobbade fortfarande med papi .
Blev kompis med millan igen, det var roligt så länge det varade!
Rebecca fyllde år :)
Hade några utgångar, mest på metro då haha ;)
Hade en jobbig tid då det var slut med pojkvännen, hoppades varje dag att det skulle bli vi igen, gick upp hoppet men vart bara sårad .Vart deprimerad och slutade äta, fick problem med vikt och började käka antidepp piller .
Men jag slutade aldrig hoppas på att det skulle bli vi igen och jag kämpade , mest genom min blogg efetrsom jag visste att han läste den .
Hittade mitt armband jag fick av pojkvännen efter någon månad vi varit tillsammans, världens gulligatse!


Har på mig detta ännu idag!



Augusti
Denna månad var det många utgångar med mina tjejer!
Även med min pojkvän som då inte var min pojkvän men vi var med varandra iallafall, lix känslorna fanns fortfarande kvar :) Han hade skaffat sig en annan men hon var bara skrattretande .
Älsklingen fyllde år!
På hans födelsedag gick vi ut och käkade och efter det vart det utgång då vi bara hade det mysigt och kysstes hela kvällen/natten lång .


Men efter ett tag så vart vi tillsammans igen :) Alla var glada hemma hos han att jag var tillbaka :)
Vi gick på bio och såg på GI Joe, skit bra film!
Tyvärr så blev det massa problem med pojkvännen igen -.-
Hade en jobbig kamp med min vikt, vägde alldeles för lite och gick inte upp och det vart inte bättre av att det var så dåligt mellan mig och pojkvännen .
Eftersom jag trodde att det verkligen var slut mellan mig och pojkvännen försökte jag inse det och försöka gå vidare . Låtsades som att allt var bra och att vara singel är toppen! Men innerst inne mådde jag skit .
En sak som var najs var att jag bokade resa med mina tjejer till Bulgarien!
Och att alexandra fyllde år :)
Sedan bar det av till Bullan med tjejerna och vi hade det så roligt! Dock vart typ alla sjuka i slutet men men ...



Men en dag när jag satt vid datan så fick jag ett sms av pojkvännen (inte dåvarande) om hur ledsen han var, han hade gjort ett misstag och att han var påväg hem till mig .
Vart så ledsen, visste ju inte om jag skulle försöka igen då jag blivit sårad så många gånger, men jag gav honom en till chans och det är jag glad över :) , vad skulle jag göra lix, ge upp den bästa kärleken i mitt liv? Jag har alltid vetat att han är den rätta för mig så självklart sade jag JA :)



September
Kom hem från Bulagrien helt sjuk, var sjuk i över två veckor med hosta och allt!
Men älsklingen kom och hämtade mig så vi hade det mysigt :) var så lycklig <3
När jag skrev på min (andra) blogg att vi var tillsammans igen så var det inte många som blev glada, men det var det jag ville så antingen får de stötta mig eller dra åt helvetet haha nej men x)
Bakade massa bröd med älsklingens mami, sjuuukt gott .
Mami fick ett nytt jobb, grattis!
Fann min älsklings låt, Itchy Daze - Monster , ni måste lyssna på den!
Åkte hem ett tag men brast bara ut i tårar, saknade honom så mycket, vi skrev massa gulliga låttexter till varandra på msn , vi har en del låtar som är "våra låtar" <3
Vi kollade på Johan Falk filmen och fastnade direkt, hallå Joel Kinnaman behöver jag säga mer lix?
Började på ett nytt jobb, i en fabrik här i vallentuna där älsklingens mami jobbar, man jobbar med burkar osv, som tex , hårspray, färgburkar osv . Var ett helt okej jobb, segt som fan men bra betalt!
Men var rätt deprimerad då också, försökte dölja det men älsklingen såg ju det såklart . Men det gick över då han stöttade mig <3
Början av Idol började, skrev ett inlägg om att Erik Grönwall kommer gå långt, haha ja det kan man säga att han gjorde eftersom han vann hela skiten!
Fortsättningen på The Hills säsong 5 började, yeey!
Jag såg på när en gammal tant dog i en ambulans då jag satt på bussen i Tumba, var fan hemskt -.-


Oktober
Typ skit kallt ute redan i oktober, inte okej . Första snön kom lix!
Funderade på att bli blond igen!
Jag och pojkvännen har typ en liten paus från varandra men är fortfarande tillsammans, men vi träffades inte på över en vecka, vi pratade bara på msn eller sms typ, riktigt segt ...
Ville bara att han skulle komma och hämta mig .
Jobbade lite då också, men bröt typ ihop för det mesta på rasterna så jobbet var det sista stället jag ville vara på .
Fick urinvägs infektion igen, så tydligen fungerade inte medicinen så fick en annan medicin som jag skulle käka längre, i ett år .
Men en dag så kom älsklingen och hämtade mig, jag var såå glad, vi stannade på Ica maxi på vägen hem och han hittade sin stora kärlek, nämligen CocaCola med vaniljsmak, jag säger då bara, uuuusch äckligaste som finns .
Jobbade inte så mycket i mitten av månaden så var mest bara hemma är i v-tuna .
Min syrra Jennie fyllde år! Och hennes pojkväns son, precis på samma dag haha .
Blogawards för första gången.
Annabanana fyllde år!
Jobbade lite mer, vilket var skönt då jag fick in massa pengar .
Började fundera på att pierca mig , typ i tungan ungefär .
AIK vann matchen mot Hammarby och gick vidare till finalmatchen mot IFK Göteborg .
Blev blooondie :D
Halloween, firades inte så värst mycket .
Smakade nya Marabou Limited Edition, Vinter, inte så jätte god x)

November
Förklarade min kärlek för pojkvännen på bloggen!
Testade nya DJ Hero, var inte så jätte kul dock .
AIK VANN SM GULDET 2009 OCH HELA SVENSKA CUPEN, kärlek!
Vi köpte nya Tekken 6 till PS3, riktigt roligt. Köpte ockdå nya Modern Warfare 2, riktigt najs spel asså!
Mellan mig och älsklingen var det bara bra :) äntligen typ!
Bakade för första gången iår massa massa lussebullar :)
Efter det vart de ca 2 gånger till haha .
Såg på de sista filmerna av Johan Falk serien .
Gick på jobbintervju på SF Bio, undrar om jag fick jobbet? Men men intervjun var i typ 2 timmar och vi var typ 8 personer då vi skulle varit typ 3 haha, men det gick (tydligen) bra .
Men såklart jag fick jobbet och började med mina två utbildningar i foajen .
Kollade på VMA Berlin på MTV .
Kollade på Paranormal Activity, sjukt läskig ...
Började kolla på Paradise Hotel, haha! Två Tumbabor som var med, ena är fortfarande kvar .
Jag piercade mig i tungan! Gjorde faktiskt inte så ont som jag ahde väntat mig, men det var själva smärtan efter som var värst och inte nog med att tungen var svullen i flera dagar och jag kunde inte är någonting alls, haha, snacka om att jag var en bitterfitta då .
Jag och älsklingen firade 2 år och 8 månader <3
Vi såg NEW MOON på bio, är kär  och 2012, vilken också var riktigt bra!
Skaffade mig en ny blogg, alltså denna blogg som jag sedan bytte till helt då det kändes onödigt med två bloggar .
Första advent i november, känns bara konstigt .


December
Fick min första present innan jag fyllde år av mami och papi, det var The Body Shop's kalender, vilket jag inte öppnat hela än haha .
Jag fyllde år! Kom gäster för att fira mig, fick fina presenter <3
Hade födelsedagsmiddag med familj och pojkvännen .
Farmor kom även fast hon inte hörde något, gulligt värre!
Skrev ännu ett lång inlägg i min blogg om min kärlek till min älskling <3
Jag lagade mycket mat denna månad, men det jag lagar blir ju alltid gott så hehe ;)
Inskaffade oss en ny mindre garderob! Tog sin tid att få ner den gamla och upp med den nya .
Inskaffade oss dessutom ett nytt skrivbord till älsklingen, ett hörnskrivbord vilket blev perfekt! Vi får mer plats i rummet nu :)
Elfade mig och mina tjejer, haha riktigt roligt

 

Jobbade mer och mer och det vart bara roligare :)
Åkte och kollade på älsklingens lillasysters luciatåg i hennes skola, var lite skoj då en kille tog i som fan så man hörde han kan jag ju säga, hörde hur älsklingen och hans mamma fnissa såklart börjar jag då med x)
Erik vann Idol, grattis grattis! Vart fast i vinnarlåten, så grym låt asså .
Inskaffade mig lite snö i bloggen haha .
Snön kom och den försvann aldrig, kom bara mer och mer, riktigt jobbigt och riktigt kallt -.-
Jag och älsklingen såg på bio Avatar med hans lillebror Adam .
Brittany Murphy dog .
Bakade lussebullar och gjorde kola hemma hos min syster i storvreten, mysigt!
Gav värsta dissen på jobbet till en jobbig kund som flörtade med mig haha, klockren!
Julafton firades med både min familj hemma hos mormor och morfar och senare på kvällen hemma hos älsklingen med hans familj , fast vi var mest för oss själva och hade det mysigt .
Juldagen jobbade jag så hände inte så mycket .
Annandagjul var en mysig dag, det var bara jag och älsklingen för oss själva, vi åkte runt och shoppade, typ Ikea , Täby Centrum osv :) vi käkade ute och hade det skit mysigt :) Som att vi var nykära igen .
Vi gick även på bio på kvällen och såg Old Dogs, en riktigt rolig film!
Köpte The Sims 3 Destination Världen, riktigt roligt är det, är helt fast .

Men men december är inte slut än så kanske händer något spännande mer denna månad, vilket jag tvivlar på men man vet ju aldrig :) snart nyår iallafall!










Kommentarer
Postat av: Paula

Skit snygg tattoo!

2009-12-29 @ 04:32:33
URL: http://shefabulous.se
Postat av: Elin

Fin blogg !:)

2009-12-29 @ 10:00:34
URL: http://elintoreborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0