Jobbig kund eller vad?

När han skulle betala så vägrade han ge sitt körkort eller personnummer.
Men jag sa till honom att jag var tvungen att ha det annars får han inte köpa, men anledning till han inte ville ge det var för att han inte ville ha sitt personnummer i någon data, men come on?!
Men lix vi behöver personnummer eftersom de måste matcha med kortet, annars kan ju vem som helst gå och handla med ett kort man hittat eller stulit lix?
Nej men han vägrade, han sa att där han kommer ifrån så har de inte så, de har inte ett personnummer.
Då vart jag riktigt förbannad och sa lix: "Nehe så du har inget år, ingen månad eller dag du är född?"
Nej det hade han inte, då sa jag tyvärr men då får du inte handla för jag måste ha det, annars går jag emot reglerna . Då vart hans kompis trött på vårt tjaffs och betalde och gav sitt personnummer och brydde sig inte ett skit .
Varför kunde inte den andra bara gjort så lix? Nej självklart ska han ha rätt men såklart så hade han fel!

Jag vet att vi är de enda i hela stan som har det systemet, tro mig vi tjatar också på att få kortdosor eller vad de nu heter, det vore så mycket lättare och skönare för oss med! Men det händer ingenting och vi får ta skiten för de av kunderna . Så ja vi vet att de suger, ja vi vet att det är jobbigt när man har legget eller passet längst ner i väskan, ja vi vet att vårt system suger och ja vi vet att vi är de enda .
Nej vadå bitter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0