Bitterfittan igår

Ja igår var helt enkelt inte min dag, alls!
Det började med att det började regna, åska och blixtra när jag skulle gå till tåget, men inte så värst mycket, men jag är bajsrädd för både åska och blixtrar :/ , tåget kommer och vi hinner komma till Täby kyrkby (3 stationer från v-tuna) innan det slår ner en blixt på spåret och elkablarna så det blir strömavbrott, så de säger att vi inte kommer kunna åka längre, så vi får ta bussen som ligger 5 min upp mot vägen, ja så det var bara att börja gå men grejen var ju den att det bara ösde ner med regn, asså jag såg ingenting när jag gick så hela jag blev dygnsur, mina nya vita converse var inte så vita längre , det tog 10 min att gå till busshållsplatsen, där det stod bajsmycket människor, och bussen kom inte förens 20 minuter senare, så där stod jag och frös ihjäl och det var kanske 30 min kvar tills jag började, väl på bussen var det proppfullt, men jag fick en sittplats, men alla skulle ju på och av på varenda hållplats så det tog ju hundra år innan vi kom fram. Väl framme i stan så var det mycket människor och folk kan fan inte gå! Antingen går de ivägen eller för långsamt, så då blev jag bara ännu mer irriterad, väl framme på jobbet får jag den sämsta kassetten osv osv . Men kom inte så jätte mycket försent som jag trodde jag skulle gjort, kanske bara 10 min.
Men nej det är inte över än, självklart ska hela dagen vara skit för mig .
Alla kunder är superotrevliga så jag vill bara spy på dem, en del kan inte ens säga tack och sedan var det jätte många turister som knappt kan engelska, så när det är värsta kön så ska de försöka förklara vad de vill se eller vad de vill ha så tar det hundra år . Så då blir jag stressad och irriterad .
Sedan så får jag den sämsta rasten , säkert bara för att jag kom försent, så jag skulle gått kvart över sju, eller när de andra kommer från rasten, kvart över kommer det 1 av 4 tillbaka och då går alla på rast så det är hon och jag kvar och det är världens kö, så jag kom inte därifrån förens halv, så skulle upp till köket för att göra iordning middagen , nej då är hela spisen upptagen, finna inga tallrikar, bestick eller någonting som är rent så fick diska det mesta, så där gick min rast åt helvetet ...
Väl tillbaka till kundhelvetena så körde jag bara på, inte så långt kvar tills man slutade så vid avslut skynda jag mig som fan för att hinna med mitt tåg, så när jag slutat skyndar jag mig för att hinna med tunnelbanan som skulle gått 10 över, nej men självklart ska den komma tidigare så att jag missar den och som alla stockholmare vet så går inte tunnelbanan så ofta på kvällarna, nätterna så det var 15 min tills nästa kom så självklart missade jag mitt tåg så fick vänta och ta nästa, och självklart ska det tåget bara gå till Täby Kyrkby för de bygger om på en annan station så fick ta ersättningsbuss därifrån så det tog ännu längre tid att komma hem + att mina kläder var fortfarande blöta så jag frös ihjäl , men fick sällskap av älsklingen ända fram till dörren så gullig som han är :)

Japp det var min dag igår! Funny huh?



Kommentarer
Postat av: Järnis

Ibland är dagar rent utsagt skit, det är så livet är...



Man får hoppas på att nästa blir bättre!

2010-05-28 @ 00:13:46
URL: http://irongirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0