Tistipstips!

Ännu ett tips från moi!

Tänkte visa er hur jag fixar mitt hår efter jag har tvättat det, så det blir mycket tips!

Först så ska man vänta tills håret är handdukstorkat, brukar ta ca 5 min för mig, hehe .

 

1. Du tar Anti Snap i hårtopparna , den gör så att de inte frissar upp och går av!
Har använt den nu i några månader och ser verkligen resultat .

2. Sedan är det värmeskydd som gäller, som man kletar in i hela håret, inte för mycket dock!
Jag brukar använda mig av Kerastase, men tänkte testa loerals hot straight för en gångs skull och den är bra men Kerastase är bättre enligt mig!

3. Sedan fönar du det torrt .

 

 

4. Sedan borstar du håret så alla tovor i håret försvinner, det blir lättare att platta då!
Den bästa borsten för håret är om du använder dig utav en borste med svinborst, skönare för håret och hårbotten och man tappar inte lika mycket hår .

5. Sedan plattar du hela håret med världens bästa plattång, Gama cp1 !
Jag är väldigt nogrann när jag plattar, tar en liten del i taget, men med mitt hår tar det bara 15 min att platta hela håret .

6. Sedan för att få volym ska du använda volume mastern
Det är många som gör det på olika sätt, men jag är väldigt nogrann så att man inte ser det lockiga under håret, inte fint alls!

 

Såhär gör jag efter varje gång jag tvättat håret, tar sin tid och mycket jobb men mitt hår blir fint och lent :)


Kommentarer
Postat av: ~ ♥ ~ Kristin ~ ♥ ~ vackrasol.blogg.se

rolig läsning :)

2010-03-12 @ 13:11:08
URL: http://vackrasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0